Výběrové řízení
Rada Libereckého kraje rozhodla na svém zasedání 10. ledna 2006 o vypsání výběrového řízení na provozovatele osobní železniční dopravy na tratích 034 Smržovka – Josefův Důl, 035 Tanvald – Železný Brod a 036 Liberec – Tanvald – Harrachov. Vítěz výběrového řízení bude provozovat osobní dopravu na uvedených tratích od 10. prosince 2006 do 10. prosince 2011. Dopravci mohou své nabídky do výběrového řízení předložit do 6. března 2006. Po tomto datu bude výběrová komise hodnotit dané nabídky a vybere vítěze výběrového řízení.
Cílem výběrového řízení je zlepšit podmínky pro cestující. Většina vozidel provozovaných v současné době na těchto tratích již nesplňuje požadavky pro moderní železniční dopravu. Zadavatel výběrového řízení předpokládá nasazení moderních vozidel s odpovídajícím komfortem pro cestující. V současnosti většinu osobních vlaků tvoří motorové vozy řady 810 s přípojnými vozy řady 010. V případě nepříznivých adhezních podmínek či velkého počtu cestujících vypomůže na zubačce lokomotiva řady 743 s vozy 010. O víkendech jezdí mezi Libercem a Tanvaldem dva páry osobních vlaků tvořené jednotkami Německých drah VT 612.
České dráhy určitě nabídnou jednotku Regionova, která vznikla rekonstrukcí řad 810 a 010. Jaká další vozidla nabídnou uchazeči ve výběrovém řízení, se nechme překvapit. V úvahu připadají například jednotky Desiro či RegioSprinter.
Problémem pro uchazeče může být úsek Tanvald – Kořenov, který je částečně ozubnicový. Ozubnice zde přesahuje až o 110 mm nad temeno kolejnice, takže některá vozidla na zubačku nesmí. Většina z těchto vozidel zde však nebyla nikdy zkoušena. Kvůli problémům s ozubnicí nemusí provozovatel první dva roky provozovat přímé vlaky Liberec – Harrachov.
Velmi důležitým kriteriem je však nabídnutá cena, kterou bude provozovatel požadovat po Libereckém kraji na úhradu prokazatelné ztráty z osobní dopravy.
- Vytvořeno dne .