Nové zastávky na zubačce (9. díl)
V 8. dílu našeho seriálu o nových zastávkách na zubačce jsme vás informovali o zahájení výstavby zastávky Desná-Riedlova Vila, nyní vám přinášíme další informace o vývoji této náročné stavby.
Desná-Riedlova vila
Jak jsme již posledně uvedli, vývoj této stavby záležel z velké míry na počasí. To se během 25 denní výluky střídalo velmi často. Přestože počasí svými rozmary připomínalo spíše apríl, stavební firma GJW Praha se společně se svými subdodavateli vypořádala s daným úkolem velmi dobře.
V místě budoucí zastávky pokračovala výstavba gabionové zdi. V minulém díle jsme mylně uvedli, že probíhá výstavba ostrohu na němž bude spočívat dřevěná čekárna - jednalo se o podpůrnou zeď v místě, kde je násep nejstrmější, na ostroh došlo až později. Poté, co bylo hotovo téměř 20 metrů z celé cca 40 metrů dlouhé zdi, započalo se od horního konce (blíže Dolnímu Polubnému) se zasypáváním a hutněním dříve vytěženého materiálu. Později byly usazovány nástupištní „L“ profily. V posledních dnech výluky bylo možno shlédnout téměř učebnicový příklad stavby zastávky. Zatímco na horním konci se již chystal podklad pro zámkovou dlažbu, uprostřed se dusal vytěžený materiál a ukládaly se „elka“, na dolním konci rostly koše gabionové zdi.
Poté, co byl na místo stavby navožen veškerý štěrk a kámen do gabionů, odjel 18. září do své domoviny pracovní vlak s Hektorem 721.540 a na místo se poté dostavil dvoucestný bagr MHS.2 s přípojným vozíkem. Ten navážel jen drobnější materiál.
Počasí bylo opravdu aprílové - mnohokrát bylo krásné ráno, zatímco odpoledne pršelo tak, že se pracovat nedalo. Přestože byly i dny, které propršely celé, vše potřebné se nakonec stihlo. V pátek 24. září se na zubačku vrátily pravidelné vlaky. V sobotu, kdy kolem projížděly vlaky naší společnosti (viz článek Ukončení sezóny na zubačce 25. září 2010), měli již dělníci téměř hotové nástupiště a začínalo se se stavbou přístupového chodníku. Během dalšího týdne došlo k rošíření cestičky od lávky přes Černou Desnou, k položení kabelů a vztyčení sloupů pro nové osvětlení.
V současné době zbývá postavit zábradlí a přístřešek pro cestující, nainstalovat návěsti a názvy zastávky, dobudovat přístupové cesty a provést nezbytné terénní úpravy. Poté již můžeme čekat jen na kolaudační proces a slavnostní otevření druhé desenské zastávky, jejíž vznik byl podpořen Evropskou unií v rámci projektu „Zlepšení dopravní obslužnosti Mikroregionu Tanvaldsko“.
- Vytvořeno dne .